W opałach

Koszyk pusty

Informacje licencyjne

Bardzo poważnie traktujemy prawa autorskie i gdy tylko jest to możliwe podpisujemy umowy licencyjne. 

 

Leonardo da Vinci

Pierwszy kontrakt, który podpisaliśmy z Accademia dell'Arte w Wenecji, dotyczył Człowieka witruwiańskiego  autorstwa Leonarda da Vinci. Zanim zaczęliśmy ten projekt nie sądziliśmy, że konieczne będzie podpisanie umowy licencyjnej dla artysty, który zmarł wieki temu. Jednak traktujemy te kwestie poważnie więc przeprowadziliśmy badania i odkryliśmy, że umowa licencyjna jest konieczna. MuseARTa jest dumne z posiadania wyłącznej, ogólnoświatowej licencji na reprodukcję tej grafiki na tekstyliach.

  • Człowiek witruwiański (1490), za zgodą MiBACT - Gallerie dell'Accademia di Venezia.

 

Tamara Łempicka

Cóż za życiorys. Tamara Łempicka była twarzą epoki Art déco i prawdziwą obywatelką świata. Urodzona i wychowana w Warszawie, wakacje od młodości spędzała w Lozannie a pierwszy kontakt ze sztuką malarstwa nabyła we Florencji. Jej mąż pochodził z Sankt Petersburga, gdzie mieszkali razem aż do wybuchu Rewolucji Październikowej, w wyniku której zamieszkali w Kopenhadze, a następnie w Paryżu, gdzie kontynuowała naukę i zaczynała jako malarka. Szybko stała się sławna, rozwiodła się, a jej kolejny mąż pochodził z Węgier. Aby uciec z nazistowskich Niemiec przeniosła się do Los Angeles, stamtąd do Nowego Jorku, a później do Meksyku. Jej prawa do sztuki nadal należą do rodziny i zarządza nimi jej prawnuczka. Nie trzeba dodawać, że jesteśmy podekscytowani możliwością współpracy z bezpośrednim potomkiem tak wspaniałej kobiety i artystki, która zainspirowała tak wiele osób.

  • Portret markiza d'Affilito (1925), kolekcja prywatna, © 2020 Tamara de Lempicka Estate LLC
  • Portret młodej kobiety w zielonej sukience (1927-1930), Centre Pompidou, © 2020 Tamara de Lempicka Estate LLC
  • Autoportret w zielonym Bugatti (1929), Private Collection, © 2020 Tamara de Lempicka Estate LLC
  • Adam i Ewa (1931), Kolekcja prywatna, © 2020 Tamara de Lempicka Estate LLC
  • Kalie (1931), Kolekcja prywatna, © 2020 Tamara de Lempicka Estate LLC



René Magritte

Możemy z dumą zakomunikować, że uzyskaliśmy umowę licencyjną na dzieła René Magritte'a, belgijskiego mistrza surrealizmu. Magritte wcześnie zdecydował się malować obiekty wyłącznie z ich najbardziej uderzającymi detalami. Byliśmy podekscytowani gdy dowiedzieliśmy się, że przyjaźnił się z Salvadorem Dalí (na dzieła którego również podpisaliśmy licencję), a także z innymi ważnymi artystami tamtych czasów, takimi jak André Breton, Max Ernst, Joan Miró czy Pablo Picasso. Dziś Magritte jest najsłynniejszym artystą w Belgii i jest wystawiany w najsłynniejszych muzeach, takich jak Metropolitain Museum of Art, Modern Museum of Art czy Centre Georges Pompidou. To dla nas wielki zaszczyt móc pracować z dorobkiem tego artysty, który wywarł tak wielki wpływ na rozwój pop-artu, sztuki minimalistycznej i sztuki konceptualnej.

  • Kochankowie II | Les Amants (1928) © C.H./ADAGP, Paryż 2020
  • Zdradliwość obrazów | La Trahison des images (1929), Muzeum Sztuki Hrabstwa Los Angeles © C.H./ADAGP, Paryż 2020
  • Zamek w Pirenejach | Le Chateau des Pyrénées  (1959), Muzeum Izraela, Jerozolima © C.H./ADAGP, Paryż 2020 Carte Blanche | Le Blanc-Seing, 1965 National Gallery of Art, Waszyngton DC © C.H./ADAGP, Paryż 2020
  • Syn Człowieczy | Le Fils de l'homme  (1964), © C.H./ADAGP, Paryż 2020
  • Wielka rodzina | La Grande famille  (1963), Utsonomiya Museum of Art © C.H./ADAGP, Paryż 2020
  • Pielgrzym | Le Pèlerin  (1966), © C.H./ADAGP, Paryż 2020
  • Wakacje Hegla | Les Vacances de Hegel  (1958), © C.H./ADAGP, Paryż 2020
  • Mężczyzna w meloniku | L'Homme au chapeau melon  (1964), © C.H./ADAGP, Paryż 2020
  • Dekalkomania | La Décalcomanie  (1966), © C.H./ADAGP, Paryż 2020

 

Salvador Dali

Jesteśmy dumni, że nasze pierwsze skarpetki z dziełami Salvadora Dalí są gotowe. Nie było łatwo nawiązać kontaktu z decydentami z Fundacji Gali i Salvadora Dalí i przekonać ich, że ​​możliwe jest wykorzystanie fantastycznych dzieł Salvadora Dalí i to nie z użyciem taniej technologii nadruku, lecz dzięki znacznie bardziej skomplikowanej technologii dziewiarskiej. Wolimy aby nasze skarpetki były tkane, dzięki czemu kolory są znacznie wyraźniejsze i trwalsze.Odmówiło nam wiele fabryk, twierdząc że to niemożliwe, ale to tylko zmusiło nas do cięższej pracy. Kiedy zespół Fundacji Gali i Salvadora Dalí przekonał się do czego jesteśmy zdolni, wiedzieli, że jesteśmy odpowiednimi partnerami. Jesteśmy zaszczyceni, że możemy pracować z dziedzictwem tak fantastycznego artysty.

  • Różna medytująca, © Salvador Dalí, Fundació Gala-Salvador Dalí, VEGAP, Barcelona 2020
  • Koszyk chleba, © Salvador Dalí, Fundació Gala-Salvador Dalí, VEGAP, Barcelona 2020
  • Galatea sferyczna, © Salvador Dalí, Fundació Gala-Salvador Dalí, VEGAP, Barcelona 2020
  • Słonie, © Salvador Dalí, Fundació Gala-Salvador Dalí, VEGAP, Barcelona 2020
  • Sen spowodowany lotem pszczoły wokół granatu, na sekundę przed przebudzeniem, © Salvador Dalí, Fundació Gala-Salvador Dalí,VEGAP, Barcelona 2020
  • We śnie, © Salvador Dalí, Fundació Gala-Salvador Dalí, VEGAP, Barcelona 2020
  • Trwałość pamięci, © Salvador Dalí, Fundació Gala-Salvador Dalí, VEGAP, Barcelona 2020
  • Dziewczyna stojąca przy oknie, © Salvador Dalí, Fundació Gala-Salvador Dalí, VEGAP, Barcelona 2020

Hey art lover,

Choose your preferred language and currency.