W opałach

Koszyk pusty

Pytania i odpowiedzi


Pytania i odpowiedzi

Metody płatności

Umożliwiamy następujące metody płatności:

- płatność online kartą kredytową lub przelewem

- płatność PayPal

- BLIK

  • American Express
  • Google Pay
  • Klarna
  • Maestro
  • Mastercard
  • PayPal
  • Shop Pay
  • IMMEDIATELY
  • Visa

Metody wysyłki

Wszystkie zamówienia wysyłamy za pośrednictwem InPost. Możesz wybrać dostawę kurierem bądź do paczkomatu.

Czy mogę śledzić moje zamówienie?

Gdy tylko wyślemy Twoje zamówienie, otrzymasz od nas wiadomość z linkiem do śledzenia dostawy.

Jakie są instrukcje pielęgnacji produktów MuseARTa?

Aby móc cieszyć się skarpetami MuseARTa jak najdłużej, zalecamy ich pranie w temperaturze nieprzekraczającej 40 stopni. Można je suszyć w suszarce bębnowej, jednak nie powinno się ich wybielać ani prasować. Czyszczenie chemiczne jest możliwe z użyciem perchloroetylenu.

W przypadku ręczników zalecamy wypranie ich w temperaturze 40 stopni przed pierwszym użyciem. Należy przy tym pamiętać, iż ręczniki przy pierwszym praniu mogą zafarbować pozostałe rzeczy, zalecamy więc pranie oddzielnie.

Z kim mogę się skontaktować jeśli chciałbym sprzedawać produkty MuseARTa w swoim sklepie lub jeśli reprezentuję muzeum?

Zachęcamy do skontaktowania się z nami za pomocą formularza kontaktowego w sekcji B2B. Czekamy na wiadomość od Ciebie.

Jakimi kryteriami kierujecie się przy wyborze dzieł sztuki do kolekcji MuseARTa?

Staramy się selekcjonować dzieła ze wszystkich ważnych epok w sztuce. Oczywiście musimy rozważyć, czy możliwe jest nabycie prawa do reprodukcji konkretnych dzieł sztuki. Ponadto konkretne dzieło musi być możliwe do zrealizowania. Chociaż pracujemy na maszynach o bardzo wysokiej jakości, to posiadają one również swoje ograniczenia. Maksymalna ilość kolorów jakie mogą zostać wykonane w jednym rzędzie wynosi 17. Jeżeli liczba kolorów wykracza poza to, nie ma obecnie możliwości wykonania danego dzieła jako dzianiny.

Dlaczego na MuseARTa.pl znajduję głównie dzieła artystów - mężczyzn?

We try to create a balanced gender ratio between artists. Unfortunately, this is not so easy to do, because in the past there were significantly more male artists whose art hangs in museums today than today, and unfortunately we more often encounter a negative attitude towards our MuseARTa project from contemporary female artists than from male artists. You are welcome to support us here by writing to the relevant museums or artists whom we would still like to represent. Unfortunately, the list is long.

Jaka jest różnica między skarpetkami z nadrukiem a dzianinami?

Nasze skarpetki są tkane a nie drukowane. Jest to zasadnicza różnica. Podczas nadruku można zadrukować skarpetę na płasko, czyli z przodu i z tyłu, ale wtedy powstaje problem, gdyż po bokach powstają pola, których zadruk nie obejmuje. Są one niestety widoczne po założeniu skarpety.

Alternatywnie można wykonać nadruk dookoła skarpety najpierw ją odpowiednio naciągając. Jest to jednak znacznie droższe i mało efektywne. wtedy białe paski są eliminowane. W przypadku obu wariantów powstaje dodatkowy problem z utratą intensywności koloru podczas drukowania.

Ponadto przy użyciu techniki nadruku, drukowany motyw jest znacznie zniekształcony. Można by, przed nadrukiem lekko rozciągnąć skarpetkę, ale wówczas motyw nie wyglądałby estetycznie jesli skarpeta będzie nierozciągnięta. Taki produkt nie wyglądałby elegancko na półce sklepowej.

W jaki sposób są wykonane wasze skarpety?

Skarpetki produkujemy na maszynach jednocylindrowych, zwykle z bardzo dużą - bo dochodzących do 200, ilością igieł. Jest to liczba igieł przymocowanych do cylindra dziewiarskiego.

W cylindrze dziewiarskim biegną nici o różnych kolorach. Następnie, gdy przychodzi moment, w którym maszyna chce wykonać białe oczko, pobiera nić w kolorze białym, zaplata ją i pobiera następną. Kolejną specjalną cechą naszych maszyn jest to, że możemy przetwarzać do 17 kolorów w jednym poziomym rzędzie.

Od wewnątrz taka skarpetka wygląda jak sweter, który został wykonany techniką żakardową. Jednak skarpeta nie jest wówczas rozciągliwa, a przecież chcemy aby była dopasowana i ciasna. Problem ze skarpetą polega ponadto na tym, że stopa jest szersza w przedniej części niż pod kostką.

Dlatego dolna część skarpet jest zawsze wykonana z poliamidu z dodatkiem elastanu. Bez takiego składu materiału nie moglibyśmy wyprodukować naszych skarpet.

W MuseARTa staramy się, aby skarpetki były zawsze wykonane z jak największą zawartością bawełny. Dlatego bawełniane nici po wewnętrznej stronie skarpetki muszą zostać odcięte podczas tkania, aby mogły poruszać się w dzianinie. Dzięki temu, że nić jest przecięta, skarpety stają się elastyczne. Aby nić nie wysunęła się z połączenia poszczególnych ściegów podczas rozciągania, należy ją przyciąć tak, aby nawet po rozciągnięciu nie zsuwała się na zewnątrz, co jest to możliwe tylko wtedy, gdy nić ma określoną długość.

Krótko mówiąc jest to bardzo złożony temat, używamy maszyn do pomiaru naprężeń, aby sprawdzić, jak elastyczna jest skarpeta w każdym momencie i naprawdę wkładamy wiele wysiłku w produkcję naszych skarpet.

Luźno zwisające nici po wewnętrznej stronie skarpet nie są zatem dowodem na ich gorszą jakość (jak czasem można wyczytać w Internecie), ale są koniecznością i przyczyniają się do lepszego komfortu noszenia skarpet.

Dlaczego produkujecie w różnych lokalizacjach?

Produkujemy w różnych lokalizacjach, gdyż żadna lokalizacja w pojedynkę nie zapewniłaby nam tego, czego potrzebujemy. W przypadku niektórych motywów potrzebujemy niezwykle dużej liczby kolorów użytych w jednym rzędzie. Takie maszyny jednak działają wolniej, ponieważ maszyna musi się zatrzymać przy każdej zmianie koloru. Im częściej zmienia się kolor i im więcej kolorów jest używanych, tym niższa jest wydajność maszyny. Czasami można wyprodukować jedynie 2-3 pary skarpet na godzinę na jednej maszynie. Maszyny mające mniej kolorów są bardziej wydajne.

Tak bardzo skomplikowany proces produkcji wpływa również na cenę do której dochodzą również opłaty licencyjne za prawa do korzystania z dzieł.

Często jest to również kwestia dostępności przędzy. Posiadanie włóczek w wielu kolorach na magazynie kosztuje znacznie więcej. Barwienie przędzy według własnych potrzeb jest tańsze przy odpowiedniej wielkości produkcji, ale sprawia, że ​​jesteś mniej elastyczny i musisz być w stanie poradzić sobie z większymi ilościami.

Zależy to również od wykorzystanego w projekcie motywu. Ponieważ ścieg nie jest kwadratowy, różne maszyny o tej samej długości cholewek mają różną liczbę oczek w rzędzie. W naszych skarpetach liczba ta waha się od 220 do 260 rzędów na wysokości łydki.

Jeśli motyw jest szczególnie wysoki i bardzo szczegółowy, warto udać się do producenta, u którego ściegi nie są tak wysokie, dzięki czemu więcej rzędów splotów pasuje do określonej przez nas długości cholewki, dzięki czemu możemy wykonać bardziej szczegółowe wzory.

Hey art lover,

Choose your preferred language and currency.